torsdag 5 april 2018

Bobbo, hur går det för oss i år?

Vi kör en liten kort frågestund med åldermannen i teamet för att se hans syn på fiskeåret 2018. Ska bli kul att se sen i december hur det har gått, om han haft något rätt eller om han gissat helt galet. Det blir 10 frågor, både seriöst och oseriöst.


1. Vem tar längst gädda?
 -Det blir nog Stoffe, efter att Niklas slog hans rekord förra året med en centimeter så kommer nog han återta den längsta, i vilket fall kommer 115cm att slås i år.

2. Vem tar tyngst gädda?
-Jag tror på Nicke, han kommer att ta över tronen för den tyngsta gäddan. Stoffe har rekordet nu på 11,17kg. Jag gissar på en över 12 kg i sommar...

3. Vinner vi någon tävling?
-Ja det tror jag, vi är taggade på att komma igång och tror att med lite mer pannben i år kan vi ta hem en ut av de tävlingarna vi ställer upp i.

4. Hur många metergäddor får vi upp?
-Oj, detta är alltid spännande, men jag tror på ett bra år för oss, dags att byta ut dom många 90 cm fiskarna till metergäddor iår, så jag gissar på 10 st.

5. Hur många spön kommer Niklas ta sönder/slå av?
-Ha ha, inget spö ryker i år.

6. Om vi får upp något udda eller annorlunda i år, vad blir det då?
-Nu var det ju ett par år sedan vi drog upp något konstigt eller knasigt. Ett tag var det ju drag, burar, ankare, spön och andra saker... så vad finns det kvar? Men jag gissar på det klassiska, en stövel!

*Jag(Stoffe) tror det blir en cykel i år, en Crescent cykel för att vara exakt.

7. Vem av oss tar nytt PB i år?
-Jag gör det i år, efter en sur tappad fisk förra året är det nu den smyger på och denna gången så landar vi den! Men självklart tror jag på grabbarna också, så egentligen tror jag att alla tar nytt PB.

8. Vem tar flest snipor i år?
-Haha, jag tror jag passar på denna! Vi kommer nog få lika många, viktigast är den som plockar varje tiotals-gäddan! :)

9. Vart kommer vi fiska mest?
-Det blir nog lite blandat, men resorna till kusten tror jag nog mest på, dom ser vi fram emot nu!

10. Tar du ett nytt PB i år? :)
Japp det gör jag! :D









Till sist välkomnar vi värmen som nu är på g ordentligt! Snart dags för fiske med båten. Vi har även införskaffat oss lite nya grejer som jag kommer skriva mer om i helgen, så fler inlägg kommer nu när det börjar bli säsong!

Skitfiske! // Christoffer L.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar