söndag 3 juni 2018

Mitt nya jobb: Bengtssons Fiskebutik!


Häromdagen gjorde jag min första arbetsdag i Korsberga, Bengtssons Fiskebutik. Har ju egentligen tjuvstartat lite och jobbat ett par helger men nu var det officiellt. Ska bli riktigt kul att börja jobba med ett av alla mina intressen. Helt ny är jag ju inte inom Bengtssons Fiskebutik då vi i Team Ett Gäddra Liv varit sponsrade ut av Bengtssons i snart 5 år. Så sortimentet och min nya jobbkollega Affe i butiken är inte helt främmande.

För att berätta lite kort om mig själv så har jag jobbat som säljare både på resande fot och i butik, men då var det inte fiskedrag jag sålde utan Elgigantens produkter bland annat. Ska bli riktigt kul att lära sig ännu mera om fiske, och olika fiskar. Det jag eller vi fiskar är i stort sett bara gädda, men ibland förekommer näbbgädda, abborre och lite mete emellanåt. Så för att specificera något jag kan mer om i butiken så blir det ju gädda. Men är under utbildning för andra arter så var inte rädd för att fråga mig om det. Plus att jag lär mig mycket av alla er trevliga kunder som kommer in och talar om era härliga fiskehistorier!

Snabbfakta:
Christoffer "Stoffe" Larsson
27 år
Fiskar helst: Gädda
Jobb: Bengtssons Fiskebutik
PB Gädda: 11,17kg, 114cm
PB Abborre: 1kg, 44cm

Till sist vill jag bara hälsa att hoppas vi syns i butiken och 
Varmt Välkomna till Bengtssons Fiskebutik i Korsberga! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar