måndag 2 juli 2018

Fiskepass med nya erfarenheter.


Jag har hur mycket som helst att skriva om men har ändå haft svårt att hitta tiden och sätta mig ner och dela med mig av mina fiskehistorier till er. Har fullt upp med att lära mig allt vad fiske heter och man kan väl säga som så att det är mer än vad man tror. Självklart är det väldigt roligt att man aldrig någonsin kommer att bli fullärd medans man samtidigt lär sig nya saker hela tiden. I takt med det fylls nya ideer, nya saker och nya tips från er härliga fiskare och även nyfikna turister blir min hjärna helt färdig efter en dag i fiskebutiken, härligt!

Men får inte glömma bort att uppdatera bloggen vilket jag heller inte kommer att göra. Vi har ju naturligtvis fiskat också, kan ju inte bara prata fiske hela dagarna utan ge sig ut i verkligheten med. Jag och farsan har kört något enstaka kvällspass ett par timmar för att ta tempen på gäddorna men det har varit tufft och den ena gången blåste det drygt 12 m/s enda till 23:00 på kvällen, inte ofta det händer...

I slutet av förra veckan hade jag med mig två polare i båten, målet var att dom skulle få gädda, inte jag. Vilket jag tror jag lyckades ganska bra med, visserligen blev det inte så många fisketimmar men det tog inte lång tid innan Molly i båten krokade en 81cm gädda, en riktigt fin en! :) Måste väl tillägga då att det inte är hennes PB, för hon har en firre runt 107cm innan... stabilt.
Även Viktor i båten plockade fisk, men någon lite större uteblev för hans del., bara till att ta nya tag.

Kul kväll som jag tror vi kommer göra om framöver! :)

I helgen som var passade jag och min kollega Affe tillsammans med Wiklund att köra ett fiskepass ihop. Mest för att känna lite på varandra när det väl kommer till fisket. Alltid kul att få nya ideer och se hur andra gör/beter sig vid fisket och såklart ha kul. Vi hade en riktigt trevlig dag där vi tillslut lyckades knäcka "koden" och kunde på ett par få timmar ha ett väldigt bra fiske. Hade lite otur med att kroka de större som visade sig/slet sig men en 97:a, 96:a och 94:a får man ändå vara nöjd med dagen. Utöver det plockade vi ett par 80+ fiskar som vi krokade av vid båtkanten. Missa inte att beskåda min vackra ID som högg på en pigshad, galet. Bra väder med mycket blåst, lite väl mycket ibland kanske men hellre lite mer en ingen alls. Detta är något vi kommer att göra om framöver för det var en väldigt lyckad dag trots en seg start! :)


Nästa vecka går jag på semester ett tag och ska då passa på att fiska en hel del, så förhoppningsvis kan jag bombardera instagram och bloggen med fina gäddor. Glöm inte att svänga förbi Bengtssons Fiskebutik i Korsberga och inhandla era fiskeprylar! :)



Välkomna in!
Mvh Stoffe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar